انجمن - تغذیه - لوگو جدید 11

تولید آبمیوه‌های طبیعی در منزل

یکی از لذت‌های خوشمزه تابستانی، نوشیدن آبمیوه خانگی است. آبمیوه خانگی در کنار طعم و مزه دلپذیرش، مواد معدنی و پروتئین مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند. به همین خاطر است که بسیاری از افراد زمان زیادی را برای تهیه آبمیوه‌ خانگی به کمک دستگاه آبمیوه‌گیری صرف می‌کنند.

طرز تهیه‌ انواع آبمیوه خانگی

طرز تهیه‌ آبمیوه خانگی به کمک دستگاه‌های آبمیوه‌گیری بسیار راحت است و تنها کافی است مراحل زیر را طی کنید تا لذت نوشیدن آبمیوه‌های متنوع خانگی را تجربه کنید.

مرحله 1: آماده کردن میوه و سبزیجات

ابتدا آب تمامی میوه‌ها و سبزیجات را بگیرید. دقت کنید که از میوه‌ها و سبزیجات تازه استفاده کنید که عصاره‌ی بهتری بدهند. نگران پالپ میوه نباشید. دستگاه آبمیوه‌گیری خانگی با جدا کردن پالپ میوه از آب آن، کار شما را ساده می‌کند.

مرحله 2: شستشوی کامل میوه‌ها و سبزیجات

تمامی میوه‌ها و سبزیجاتی را که برای تهیه‌ی آبمیوه خانگی آماده کرد‌ه‌اید، با مواد شوینده کامل بشویید. مرحله شستشو را 2 تا 3 بار تکرار کنید تا زمانی‌که مطمئن شدید تمامی آلودگی‌ها، باکتری‌ها، مواد باقی‌مانده و … از بین رفته‌اند. برای این‌که مرحله شستشو را به‌طور کامل انجام دهید، می‌توانید از فرچه‌های مخصوص شستشوی سبزیجات و میوه کمک بگیرید.

بعد از آن‌که شستشوی میوه‌ها و سبزیجات به ‌اتمام رسید، آن‌ها را با دستمال مخصوص خشک کنید.

مرحله 3: جداسازی پوست‌های ضخیم

بعضی از میوه‌ها پوست‌های ضخیمی دارند که دستگاه آبمیوه‌گیری خانگی، آنها را جدا نمی‌کند. بنابراین پوست این میوه‌ها و هسته‌ی میوه‌هایی مثل آلبالو، گیلاس، نارنگی و … را جداسازی کنید. اگر پوست میوه و ساقه‌های سبزیجات نازک باشد، خود دستگاه آبمیوه‌گیری خانگی آن‌ها را جدا می‌کند.

به بیماران قلبی پیشنهاد می‌کنیم به مقاله چه آبمیوه‌ای برای قلب مفید است مراجعه کنید و با آنها بیشتر آشنا شوید.

مرحله4: تقسیم میوه‌ها و سبزیجات به قطعات کوچک‌تر

برش میوه‌ها و سبزیجات به قطعات کوچک‌تر، به دستگاه آبمیوه‌گیری خانگی کمک می‌کند که بهتر آبمیوه را بگیرد. میوه‌هایی مثل هندوانه، خربزه، طالبی، کلم و آناناس را به 8 قسمت تقسیم کنید و میوه‌های متوسط مثل سیب، گوجه‌ فرنگی و چغندر را به چهار قسمت تقسیم کنید. میوه‌های کوچک مثل هویج، کرفس، تمشک، کیوی نیازی به برش و تقسیم ندارند و به راحتی می‌توان از آن انواع آبمیوه‌های خانگی را درست کرد.

مرحله 5: آماده‌سازی دستگاه آبمیوه‌گیری خانگی

بخش‌های مختلف دستگاه آبمیوه‌گیری خانگی باید درست و دقیق به هم متصل باشند. طبق دستورالعملی که روی دستگاه آبمیوه‌گیری خانگی درج شده، عمل کنید. دقت کنید که همیشه کاسه دستگاه آبمیوه‌گیری در مرکز دستگاه قرار گرفته باشد؛ زیراکه پالپ و هسته‌هایی را که جدا می‌کند، آن‌جا می‌ریزد.

مرحله 6: میوه‌ها و سبزیجاتی که برای تهیه‌ی آبمیوه خانگی کنار گذاشته را آماده کنید.

دستگاه آبمیوه‌گیری خانگی را روشن کنید. به اندازه کف دست از میوه یا سبزیجات بردارید و آن را به آرامی داخل ظرف آبمیوه‌گیری قرار دهید. اگر دستگاه آبمیوه‌گیری خانگی شما دستی است، خوب باید درب آن را فشار دهید تا آب میوه گرفته شود و اگر دستگاه آبمیوه‌گیری برقی دارید، سرعت تنظیمات را بر اساس نوع میوه تنظیم کنید.

ما قبلا در مقاله‌ای جداگانه بهترین آبمیوه برای سلامتی را به شما معرفی کردیم. خواندن این مقاله را از دست ندهید.

مرحله 7: آبمیوه‌گیری با میکسر

همه مواد را به داخل میکسر بریزید. کمی آب به آن اضافه کنید تا پالپ میوه‌ها کمی باز شوند و راحت‌تر مخلوط شود. زمانی که مخلوط کردید، دقت کنید که تکه‌های بزرگ از میوه باقی نماند. یک تفاله‌گیر روی لیوان قرار دهید که به‌هنگام ریختن آب میوه، تفاله‌های داخل آن عبور نکند و آبمیوه خانگی دلپذیری از آن استخراج شود.

مرحله 8: پیش از مصرف آبمیوه خانگی حتما آن را به خوبی به‌ هم بزنید.

زمانی‌که آبمیوه را به ‌هم می‌زنید تمام محتویات آن خوب با هم ترکیب می‌شود. چند ساعت قبل از میکس کردن، آن را داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. البته حداکثر زمانی‌که آبمیوه خانگی می‌تواند در یخچال بماند، دو روز است. بعد از آن بلااستفاده خواهند شد.

نکات کلیدی در تهیه آبمیوه خانگی

دستگاه آبمیوه‌گیری خانگی جزو وسایلی است که کارایی زیادی در زندگی ما دارد، بنابراین باید از آن به‌درستی استفاده کنید تا عمر دستگاه طولانی بماند.

نکته اول: در ابتدا دقت کنید زمانی‌که می‌خواهید دستگاه‌ آبمیوه‌گیری را روشن کنید، تمام قطعه‌های آن به‌درستی جا افتاده باشد.

نکته دوم: برای گرفتن آب میوه‌های نرمی همانند زردآلو، موز، کیوی و هلو از دستگاه آبمیوه‌گیری خانگی استفاده نکنید، زیرا این میوه‌ها منافذ صافی دستگاه را می‌بندد و این کار به مرور زمان موتور دستگاه را از کار می‌اندازد.

جالب است بدانید که شما می‌توانید بدون نیاز به دستگاه آبمیوه‌گیری و با کمک یک مخلوط‌کن ساده اسموتی‌های متنوع تهیه کنید. مقاله تفاوت اسموتی و آبمیوه را بخوانید و با فرق آنها آشنا شوید.

نکته‌ سوم: یکی از نکات مهم که دانستن آن بسیار اهمیت دارد، این است که بعد از گرفتن آبمیوه خانگی، قسمت‌های توری و شیر کوچک دستگاه آبمیوه‌گیری را بشویید.

برای راحت شستن قسمت‌های توری و شیر کوچک دستگاه آبمیوه‌گیری، ابتدا با فرچه قسمت‌های توری را تمیز کنید. زیرا به این ترتیب همه تفاله‌ها و تکه‌های باقی‌مانده را به‌راحتی می‌توان شست.

نکته چهارم: حتما بعد از مدتی که از دستگاه آبمیوه‌گیری خود استفاده می‌کنید با این مشکل برخورد کردید که وسایل داخل محفظه تغییر رنگ می‌دهند. دلیل آن میوه‌های مختلف است که هر کدام رنگ خاص خود را دارند. بنابراین هر چند وقت یک بار با محلول آب و وایتکس بشویید تا مثل روز اول سفید شود و جرم‌هایش از بین برود.

منبع: سایت آبمیوه عالیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *