انجمن - تغذیه - لوگو جدید 11

تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود

به گزارش ایرنا، روزه داری مزایای زیادی از جمله کمک به کاهش وزن، سلامت قلب، تقویت حافظه و سیستم ایمنی بدن، حفظ قدرت عضلانی، کاهش سطح چربی خون، کاهش خطر آلزایمر و پارکینسون و افزایش سوخت و ساز بدن دارد که البته تمامی این مزایا تنها در صورت رعایت اصول صحیح تغذیه ای تحقق می یابد.

مدت ساعات روزه‌داری در سال جاری ۱۵ ساعت است و در این مدت زمان نسبتا طولانی رعایت اصول تغذیه صحیح در وعده سحر و افطار امری لازم و ضروری است.

از همین رو به سراغ پریسا افلاطونی کارشناس تغذیه رفتیم تا در خصوص نکات تغذیه ای ماه مبارک رمضان اطلاعات لازم را کسب کنیم.
ایرنا. در خصوص نقش موثر روزه داری بر سلامت توضیح دهید؟
روزه داری در صورت تغذیه مناسب نقش موثری در سلامتی افراد دارد و در بهبود سطح گلوکز خون، چربی خون، فشار خون، کنترل وزن و همچنین بهبود برخی بیماری ها موثر است.

در زمان روزه داری، فعالیت سلول های دفاعی بدن و همچنین ترشحات مخاطی افزایش پیدا می کند و در نتیجه روزه داری منجر به کاهش پاسخ های التهابی و تنظیم سیستم ایمنی بدن می شود اما تمام این مزایا در گرو تغذیه سالم و توجه به وعده های مناسب غذایی در سحر، افطار و شام است.

ایرنا. منظور از رژیم غذایی صحیح چیست؟
رژیم غذایی صحیح یعنی پرهیز از خوردن بیش از حد برخی غذاها و برعکس خوردن برخی غذاهای مفید در طول روز.
در هنگام روزه داری به جای سه وعده غذای روزانه و ۲ میان وعده، تنها ۲ وعده غذا داریم و لازم است که بدانیم در این ۲ وعده غذا باید چه تغذیه ای داشته باشیم و به هیچ عنوان یکی از وعده ها را حذف نکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *